Olmasını istemesen de olan ve istesen de olmayan şeyler... Bu şeylerin oluşturduğu sancılar. Bu sancıları bir şeylere atfetmek gerekli.
O zaman; Dünya'da olan iyi ve güzel her ne varsa. Yılmaz Erdoğan şiirleri ve Ahmet Kaya şarkıları.

7 Mayıs Endeavor Casecampus 2. Seminer'i ve İstanbul Anlığı

Yine eşsiz bir deneyime neden oldu Endeavor.

İlk öncelikle, Endeavor ve Akbank'a #casecampus olanağını sundukları için ne kadar teşekkür etsem az kalır. Seçkin bir kitle olduğumuz için heyecanlı istekli hevesliyiz yada heyecanlı istekli hevesli olduğumuz için seçkin bir kitleyiz.. Burası biraz kafa karıştırıcı olabilir ama Didem Hanım'ın heyecanı isteği ve hevesi kesinlikle hepimize yetecek kadar büyüktü. Didem Hanım başta olmak üzere, her fırsatta bizlere bildikleri her şeyi aktarmaya çalışan ve fark yaratacağımızı hissettiren bu ailenin parçası olmaktan kıvanç duyuyorum. 

Teşekkür faslını geçip fasulyenin faydalarından bahsetmek istiyorum:
  • Müşteri segmentlerini doğru tayin etmek, yani bu Kanvas'taki en sağ sütun oluyor; Kanvas'ın geri kalanını doldurmakta büyük kolaylık sağlar. Ne değer vaat ettiğimiz kadar kime vaat ettiğimiz de çok önemli. 
  • Optimizasyon, en basit haliyle bir reklam kampanyasını en verimli hale getirmeye çalışmaktır; doğru yapıldığı zaman hayat kurtarır. 1 milyon dolarlık da olsa 100 liralık da olsa bütün reklam kampanyaları için izlenecek yöntem ve amaç aynıdır. Startup'lar için Google ve Facebook reklamları oldukça yeterlidir. 
  • Reklam, büyük şirketler için olduğu kadar startuplar için de önemlidir. Girişimci, iş fikrinin heyecanına kapılarak startupın reklam ihtiyacını önemsemeyebiliyor ve ya görmezden gelebiliyor.
  • Basit ama oldukça etkili reklam teknikleri var. Sunulan değer, ürün/hizmet, müşteri segmentleri göz önünde bulundurularak en ideal reklam kampanyasını seçmek maliyet tasarrufu sağlar.
  • Ürün ömür döngüsü bilgisine sahip olmak, startupların yaşam mücadelesi için oldukça önemli bir unsurdur ve doğrudan hayatta kalma başarısını etkiler. Bir ürün ilk sunulduğunda reaksiyon gösterecek müşteriler ile ürün kabul edildikten sonraki müşteriler arasında farklar olması muhtemeldir.  
Bir iş fikrinin oluşmasının ötesinde izlenecek bütün eylemlerin titizlikle gerçekleştirilmesi başarının anahtarı. İktisadi ve idari bilimler fakültelerinde anlatılan, her birisi bir dersin ayrı konusu olan; müşteri kesitleri, değer önerisi, müşteri kanalları ve diğer bütün Kanvas bileşenleri, azami öneme sahip, hakkı yenmemesi gereken unsurlar.

Bilmeden de hayatınızın sonuna kadar mutlu yaşayabileceğiniz kısıma geçeyim: 
  • Sabancı Kuleleri resimlerde gözüktüğünden çok daha büyükmüş.
  • İlk kez metrobüse bindim. Uzaylı gören masum köylü gibi, muhteşem bir şeydi. Beytepe'deki ayakta-oturma sırasının bir benzeri burada da vardı. Bir de trafik kilitlenmişken, siz her şeyin yanından geçip gidiyorsunuz. Bir tek köprüde metrobüs yolu yoktu. O da olsun artık.
  • Bundan seneler önce, Kadıköy'de, Nazım Hikmet Kültür Merkezi'nin yakınlarında meşhur bir pilavcı varmış diye aranıp sonunda bulup oradan pilav yemiştik. Boş zamanımda yine Kadıköy'e geçtim. Yine bulabilirim umudu ile dolanıyordum, antiktamsı ahşap mobilya satan bir dükkanın önünde oturan bir bey ağabeye sordum. "Orası kapattı. İki ortaklardı, bir ortak ayrılınca diğeri tek başına devam ettiremedi." dedi. Bi hayal kırıklığı yaşamadım değil ama ardından içime su serpen gelişme yaşandı. Aç Onur dayanamayıp, "peki buralarda meşhur bir yer var mı böyle?" dedim ve o bey ağabey de Kadı Lokantası'nı takif etti. Hem ucuz hem güzeldi. Kadıköy'ün meşhur boğasının orada sorunca gösteriyorlar. 
  • En önemli keşfim, DukkanTere. Detayları anlatmayacağım. Gidin ve keşfedin. NHKM'nin az ilerisinde, karşıda. 


1 yorum:

  1. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil